38,5029$% 0.04
43,9611€% 0.14
51,4890£% -0.43
4.065,61%-0,96
3.282,61%-1,04
9.143,84%-0,88
Batman-BHA
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Batman-Hasankeyf Yolu’nu hizmete açtı. Ekonomik kalkınmanın ve toplumsal refahın temel direğinin güçlü bir ulaşım altyapısı olduğunu vurgulayan Bakan Uraloğlu, “Bir ülkenin refahı, ulaşımının gelişimi ve etkinliği ile ölçülür. Kalkınması altyapısının ve yollarının gücüyle şekillenir. Bir milletin gücü, yollarının gelişmişliğinde saklıdır.” ifadelerini kullandı.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın 2002 yılında “Yol medeniyettir” düsturuyla yaktığı meşalenin Türkiye’yi asırların ötesine taşıdığını dile getiren Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:
“Onun liderliğinde bölünmüş yol seferberliğini başlattık ve doğudan batıya, kuzeyden güneye, ülkemizi baştanbaşa yüksek standartlı yollarla kuşattık. 2002 yılında 6 bin 101 kilometre uzunluğundaki bölünmüş yol ağımızı 29 bin 730 kilometreye çıkardık. Sadece 6 il birbirine bölünmüş yolla bağlı iken, 77 ili birbirine bölünmüş yolla bağladık. Bin 714 kilometre olan otoyol uzunluğumuzu 3 bin 796 kilometreye yükselttik. 311 kilometre olan köprü ve viyadük uzunluğumuzu 796 kilometreye, 50 kilometre olan tünel uzunluğumuzu ise 789 kilometreye çıkardık.”
2002 yılında ülkedeki toplam araç sayısının yaklaşık 8.5 milyon ve bölünmüş yol uzunluğunun 6 bin 101 kilometreyken ortalama seyahat süresinin saatte 40 kilometre olduğunu anımsatan Uraloğlu, “Bu yatırımlarımız sayesinde bugün ülkemizdeki araç sayısı 31 milyonu geçmesine rağmen ortalama seyahat hızımız saatte yaklaşık 90 kilometreye çıkmış durumda. Yollarımızdaki hareketlilik kat be kat artmış olmasına rağmen trafik kazalarında yüz milyon taşıt kilometre başına düşen kaza yerinde can kaybını 5,72’den 1,29’a düştü.” dedi.
Uraloğlu, Yavuz Sultan Selim, Osmangazi ve 1915 Çanakkale Köprüleri, Kuzey Marmara, İzmir- İstanbul, Ankara-Niğde ve Aydın-Denizli Otoyolları, Cankurtaran, Salarha, Assos, Troya, Sabuncubeli, Ovit ve Zigana gibi tünelleri gibi mega olarak kabul edilen prestij karayolu projelerini tamamlayarak hizmete sunduklarını söyledi.
“100 Yılda Yapılacak İşleri 23 Seneye Sığdırdık”
Bu hafta içinde 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu’nun İstanbul’a kadar ulaşmasını sağlayacak Kınalı-Malkara Otoyolu yapım çalışmalarını da başlattıklarını kaydeden Uraloğlu, “Her yeni yol, köprü ve tünel ile üretimde bereketi, ticarette canlılığı, kültürde zenginliği ve turizmde hareketliliği artırdık; yeni iş kapılarının açılmasına vesile olduk. Ülkemizin ulaşım altyapısını güçlendirmek, modernize etmek ve vatandaşlarımıza daha konforlu bir yaşam sunmak hedefiyle 100 yılda yapılacak işleri 23 seneye sığdırdık.” diye konuştu.
Türkiye Yüzyılı vizyonuyla yarının ihtiyaçlarını bugünden karşılayacak adımları, memleketin her köşesinde kararlılıkla atmaya devam ettiklerini dile getiren Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:
“Bugün de sizlerle birlikte Batman-Hasankeyf Yolumuzun açılışıyla ‘durmak yok, yola devam’ diyoruz. Dicle’nin bereketli sularıyla hayat bulan Hasankeyf, binlerce yıllık tarihi, doğal güzellikleri ve eşsiz kültürel mirasıyla insanlık için bir hazinedir.”
Batman’ın Ulaşım ve İletişim Altyapısı İçin 27 Milyar 604 Milyon Lira Yatırım
Batman’ın ise, sanayisi, tarımı ve Gabar Dağı’ndan yükselen petrol zenginliğiyle bölgenin parlayan yıldızı olduğunu belirten Uraloğlu, “Bu nedenle Batman’ın ulaşım ağının güçlendirilmesi bizler için çok önemli. 2002 yılından bu yana Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak Batman’ın ulaşım ve iletişim altyapısı için 27 milyar 604 milyon lira yatırım gerçekleştirdik.” açıklamasında bulundu.
Bakan Uraloğlu, Batman’ın bölünmüş yol uzunluğunu 15 kilometreden 172 kilometreye, bitümlü sıcak kaplamalı yol uzunluğunu 3 kilometreden 111 kilometreye çıkardıklarını belirterek, 221 kilometre tek platformlu yolların iyileştirmesini gerçekleştirdiklerinin de altını çizdi.
Batman-Hasankeyf Yolu, Bölgenin Turizmine, Ticaretine ve Enerjisine Can Suyu Olacak
Eğirdir'de bireysel sulamaya dev bütçe