40,2607$% 0.13
46,7252€% 0.08
53,9495£% 0.21
4.319,39%0,53
3.335,86%0,37
10.219,67%-0,06
02:00
Birleşik Krallık’ın kültürel ilişkiler ve eğitim fırsatları alanında faaliyet gösteren kuruluşu British Council, eğitimcileri, öğrencileri, ebeveynleri ve politika yapıcıları, Yapay Zekânın (YZ) İngilizce dil öğrenimi ve değerlendirmesinin geleceğini nasıl şekillendirdiği konusunda doğru soruları sormaya davet ediyor. Bu tartışma, canlı derslerin ötesinde öğrencilerin öğrenimini geliştirmek üzere tasarlanan ve öğretmenin yerini almak yerine onu desteklemek amacıyla yapılandırılmış yeni YZ destekli motoru AiBC’nin lansmanını takip ediyor.
British Council’ın en son araştırması olan What’s changed in English language teaching? (İngilizce dil öğretiminde neler değişti?) raporuna göre, ‘YZ’ öğretmenlerin en önemli gördüğü konular arasında birinci sırada yer alıyor. Ancak paradoksal biçimde, öğretmenlere sınıf uygulamalarını hâlihazırda en çok etkileyen konular sorulduğunda YZ son sırada geliyor. Buna karşılık, “öğrenme için değerlendirme” ikinci sırada yer alıyor ve öğretmenlerin derslerine yaklaşımında belirgin bir şekilde öne çıkıyor.
Bu fark önemli bir ihtiyacı gösteriyor: YZ hızla sınıflara ve değerlendirme sistemlerine girerken, eğitimciler kalite, etik ve hesap verebilirlik konularında tartışmaya öncülük etmeli; bu teknolojilerin gerçekten öğrencilerin ihtiyaçlarına hizmet ettiğinden emin olmalıdır.
Daha iyi öğrenme sonuçları için sorulması gereken sorular
Öğrenciler için daha yüksek kaliteli sonuçlar elde etmek ve yeni teknolojilerin (ve teknoloji şirketlerinin) hesap verebilir olmasını sağlamak için British Council, eğitimcilerin, öğrencilerin, ebeveynlerin ve politika yapıcıların dikkate alması gereken kritik soruları vurguluyor:
İlerlemenin rehber ilkeleri
British Council İngilizce Dil Araştırmaları Direktörü Barry O’Sullivan “Her yeni teknoloji benimseme süreci, araştırmaya ve hem öğrencilerin ihtiyaçlarının hem de sistem gereksinimlerinin derinlemesine anlaşılmasına dayanmalıdır,” diye belirtiyor. “Amacımız yalnızca sorumlu bir şekilde yenilik yapmak değil; aynı zamanda eğitimde YZ’nin, her türlü öğrenme ve değerlendirmenin sahip olması gereken adalet, şeffaflık ve bütünlük standartlarına bağlı olmasını sağlamaktır.”
AiBC ve daha geniş kapsamlı araştırmaları aracılığıyla British Council, sorumlu ve insan merkezli yeniliği savunmaya devam ediyor; teknolojiyi dil öğrenimini zenginleştirmek, öğretmenleri güçlendirmek ve dünya çapında eğitim sistemlerinin bütünlüğünü korumak için kullanıyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
Kursiyerlikten patronluğa uzanan yolculuk
1
Collecturk Alacak Yönetimi ve ATB Hukuk Vatandaşları Borç Tuzağına Düşürmeye Çalışıyor!Bu Oyuna Gelmeyin Şikayet Edin!
2
Konak’tan gelecek hayallerine engelsiz ulaşım
3
FuzulEv Dosya ve Organizasyon Masrafı Oyunu: Vatandaşları Mağdur Eden Taktiklere Dikkat!
4
PraPazar Pazar Yeri Entegrasyon Firması Uzak Durulması Gereken Firmalar Arasına Girdi!
5
Yeni Türk Lirası banknotların zaman aşımı yıl sonunda dolacak